Saturday, August 25, 2007

Discurso Radial del Presidente a la Nación 08/25/07

Presidente George W. Bush llama a tropas de su rancho en Crawford, Tejas, día de Thanksgiving, jueves, de noviembre el 24 de 2005.  Foto blanca de la casa de Eric Draper.forre el audio de la dirección de radio 08/25/07 por completo, transcripción del texto. (nota de los redactores: ninguna lengua española mp3 lanzó esta semana, apesadumbrada) PODCAST
Chascar aquí para suscribir a nuestro canal republicano de Blog Podcast de la convención nacional con Odeo Suscribir a nuestro canal de Podcast de Odeo o del podnova Chascar aquí para suscribir a nuestro canal republicano de Blog Podcast de la convención nacional con Podnova y recibir la dirección de radio presidencial semanal en inglés y español con informes selectos del departamento del estado. Ofreciendo transcripciones audio y con texto completo verdaderas, más fuentes contentas agregaron a menudo así que la estancia templó.

Buenos Días. Esta semana viajé a Kansas City para hablar ante la convención anual de los Veteranos de las Guerras Extranjeras. Hablé sobre la lucha ideológica que enfrenta nuestra Nación en el siglo 21 - y las lecciones que podemos derivar del avance de la libertad en Asia en el siglo 20. La presencia duradera de Estados Unidos y su perseverancia en ese continente ayudó al surgimiento de la democracia, ayudó a transformar a los enemigos de Estados Unidos en aliados de Estados Unidos, e hizo más seguro a nuestro país.

La próxima semana hablaré ante los miembros de la Legión Americana en su convención anual en Reno. En ese discurso, mi enfoque será el Medio Oriente - y porqué el surgimiento de un Irak libre y democrático es fundamental para el futuro de esta región vital y para la seguridad de nuestra Nación.

También ofreceré una actualización de los desarrollos que estamos viendo como resultado de nuestra nueva estrategia en Irak. Cada mes desde enero, fuerzas estadounidenses han matado o capturado un promedio de más de 1,500 terroristas al-Qaeda y otros extremistas. Y en Junio nuestras tropas lanzaron un aumento de operaciones que está ayudando a incorporar antiguos insurgentes Sunnis en la lucha contra al-Qaeda, expulsar a terroristas de centros poblados y dar a familias en ciudades iraquíes liberadas una vida más segura y más normal.

A medida que mejora la seguridad, más iraquíes se están ofreciendo para defender su democracia. Hombres jóvenes iraquíes se están alistando en el ejército. Policías iraquíes están patrullando las calles. Las fuerzas de coalición e iraquíes han doblado el número de operaciones conjuntas. A medida que el pueblo iraquí se siente más seguro, se están formando grupos de vigilancia en los vecindarios. Están ofreciendo información importante sobre los terroristas y extremistas que se esconden entre ellos. Y el aumento en información ofrecida ayuda a explicar la reducción marcada en asesinatos sectarios.

Al expulsar a los terroristas de las ciudades y vecindarios, estamos creando las condiciones para la reconciliación - sobre todo al nivel local.

En comunidades a lo largo de Irak, los ciudadanos están viendo volver a funcionar a sus gobiernos locales y provinciales. A pesar de una violencia continua, líderes en lugares como Anbar, Najar y Ninewah ahora están operando a través de consejos provinciales locales para aprobar fondos para financiar la reconstrucción de casas y vecindarios, para luchar contra la corrupción y para crear nuevos empleos.

Aquí en casa, puede ser fácil pasar por alto la valentía mostrada por tropas y civiles iraquíes que están luchando por la libertad. Pero nuestras tropas en el terreno la ven todos los días. La semana pasada un equipo de soldados estadounidenses estaba reunido con un grupo de ciudadanos iraquíes cerca de Bagdad. De repente un bombardero suicida dobló la esquina corriendo - y se dirigió hacia nuestros soldados y los civiles iraquíes.

Un hombre iraquí vio lo que estaba pasando - y corrió para interceptar al bombardero. Al echar a un lado al terrorista la bomba detonó - matando a ambos hombres pero dejando ilesos a los cuatro soldados estadounidenses y ocho civiles iraquíes.

El Sargento del Estado Mayor del Ejército Sean Kane es uno de los que dicen deber su vida a este valiente iraquí. El Sargento Kane dice: "Él podía haber corrido detrás de nosotros o lejos de nosotros, pero tomó la decisión de sacrificarse para proteger a todos". El Sargento Kane habló con el padre del hombre Iraquí, quien dijo que aún sabiendo el desenlace de antemano, su hijo no hubiera actuado de forma diferente".

Esta historia no termina allí. Más tarde esa misma noche, el grupo de ciudadanos habló con el director de la Policía Nacional y le dijeron dónde se encontraba la célula al-Qaeda que se considera haber sido responsable del ataque. La Policía Nacional inmediatamente hizo una redada que resultó en cuatro detenciones.

Aún estamos en las fases tempranas de nuestras nuevas operaciones. Pero el éxito del último par de meses ha mostrado que las condiciones en el terreno pueden cambiar - y que están cambiando. No podemos esperar que la nueva estrategia que estamos llevando a cabo traiga el éxito de la noche a la mañana. Pero al apoyar el pueblo iraquí mientras construye su democracia, daremos un golpe devastador a al-Qaeda, ayudaremos a dar nuevas esperanzas a millones de personas en todo el Medio Oriente, ganaremos un amigo y un aliado en la guerra contra el terror y haremos más seguro al pueblo estadounidense.

Gracias por escuchar. ###

Para su publicación inmediata Oficina del Secretario de Prensa 25 de agosto de 2007

Etiquetas De Technorati: , y and National Intelligence Estimate Prospects for Iraq’s Stability FULL TEXT and The Leaning Tower, Pisa, Italy and Scientists train nano-'building blocks' to take on new shapes

Friday, August 24, 2007

National Intelligence Estimate Prospects for Iraq’s Stability FULL TEXT

National Intelligence Estimate Prospects for Iraq’s StabilityOFFICE OF THE DIRECTOR OF NATIONAL INTELLIGENCE

The Director of National Intelligence serves as the head of the Intelligence Community (IC), overseeing and directing the implementation of the National Intelligence Program and acting as the principal advisor to the President, the National Security Council, and the Homeland Security Council for intelligence matters.

The Office of the Director of National Intelligence is charged with:

• Integrating the domestic and foreign dimensions of US intelligence so that there are no gaps in our understanding of threats to our national security;
• Bringing more depth and accuracy to intelligence analysis; and
• Ensuring that US intelligence resources generate future capabilities as well as present results.

NATIONAL INTELLIGENCE COUNCIL

Since its formation in 1973, the National Intelligence Council (NIC) has served as a bridge between the intelligence and policy communities, a source of deep substantive expertise on critical national security issues, and as a focal point for Intelligence Community collaboration.
The NIC's key goal is to provide policymakers with the best, unvarnished, and unbiased information. Its primary functions are to:

• Support the DNI in his role as Principal Intelligence Advisor to the President and other senior policymakers.
• Lead the Intelligence Community's effort to produce National Intelligence
Estimates (NIEs) and other NIC products that address key national security
concerns.
• Provide a focal point for policymakers, warfighters, and Congressional leaders to task the Intelligence Community for answers to important questions.
• Reach out to nongovernment experts in academia and the private sector—and use alternative analyses and new analytic tools—to broaden and deepen the Intelligence Community's perspective.

NATIONAL INTELLIGENCE ESTIMATES AND THE NIE PROCESS

National Intelligence Estimates (NIEs) are the Intelligence Community’s (IC) most authoritative written judgments on national security issues and designed to help US civilian and military leaders develop policies to protect US national security interests. NIEs usually provide information on the current state of play but are primarily “estimative”—that is, they make judgments about the likely course of future events and identify the implications for US policy.

The NIEs are typically requested by senior civilian and military policymakers,
Congressional leaders, and at times are initiated by the National Intelligence Council (NIC). Before an NIE is drafted, the relevant National Intelligence Officer is responsible for producing a concept paper, or terms of reference (TOR), and circulates it throughout the Intelligence Community for comment. The TOR defines the key estimative questions, determines drafting responsibilities, and sets the drafting and publication schedule. One or more IC analysts are usually assigned to produce the initial text. The NIC then meets to critique the draft before it is circulated to the broader IC. Representatives from the relevant IC agencies meet to hone and coordinate line-by-line the full text of the NIE. Working with their Agencies, representatives also assign the level of confidence they have in key judgments. IC representatives discuss the quality of sources with collectors, and the National Clandestine Service vets the sources used to ensure the draft does not include any that have been recalled or otherwise seriously questioned.

All NIEs are reviewed by National Intelligence Board, which is chaired by the DNI and is composed of the heads of relevant IC agencies. Once approved by the NIB, NIEs are briefed to the President and senior policymakers. The whole process of producing NIEs normally takes at least several months.

The NIC has undertaken a number of steps to improve the NIE process under the DNI. These steps are in accordance with the goals and recommendations set out in the Senate Select Committee on Intelligence and WMD Commission reports and the 2004 Intelligence Reform and Prevention of Terrorism Act. Most notably, over the last two years the IC has:

• Created new procedures to integrate formal reviews of source reporting and
technical judgments. The Director of CIA, as the National HUMINT Manager, as well as the Directors of NSA, NGA, and DIA and the Assistant Secretary/INR are now required to submit formal assessments that highlight the strengths, weaknesses, and overall credibility of their sources used in developing the critical judgments of the NIE.

• Applied more rigorous standards. A textbox is incorporated into all NIEs that
explains what we mean by such terms as “we judge” and that clarifies the difference between judgments of likelihood and confidence levels. We have made a concerted effort to not only highlight differences among agencies but to explain the reasons for such differences and to display them prominently in the Key Judgments.

S c o p e N o t e

This assessment updates the January 2007 National Intelligence Estimate (NIE) on Iraq entitled, Prospects for Iraq’s Stability: A Challenging Road Ahead; it has been prepared at the direction of the Director of National Intelligence in response to a request from the National Security Council. It provides the Intelligence Community’s analysis of the status of the critical factors identified in the January Estimate that are driving Iraq’s security and political trajectory. Using the January Estimate as a baseline, this update examines the prospects for progress on the security and national reconciliation fronts over the next six to 12 months.

Analytic Caution: Driven largely by the accelerating pace of tribal engagement and the increasing tempo of Coalition operations, developments in Iraq are unfolding more rapidly and with greater complexity today than when we completed our January NIE. Regional variations in security and political circumstances are great and becoming increasingly more distinct––for example, intra-Shia violence in southern Iraq is very different from patterns of violence elsewhere.

The intelligence assessments contained in this NIE largely focus on only a short period of the Iraqi conflict—the last six months—and in circumscribed areas—primarily the central provinces, which contain the center of gravity for Iraq’s security prospects and in which we have a greater Coalition presence and therefore more information. The unfolding pace and scope of security and political realities in Iraq, combined with our necessarily limited focus of analysis, contain risks: our uncertainties are greater, and our future projections subject to greater chances of error.

These issues, combined with the challenges of acquiring accurate data on trends in violence and continued gaps in our information about levels of violence and political trends in areas of Iraq without a substantial Coalition presence and where Intelligence Community collectors have difficulty operating, heighten our caution. Nonetheless, we stand by these judgments as our best collective assessment of security and political conditions in Iraq today and as likely to unfold during the next six to 12 months. National Intelligence Estimate Prospects for Iraq’s Stability FULL TEXT . END OF PAGE 4 of 10 FULL TEXT IN PDF FORMAT

Technorati Tags: and or and or President VFW Convention War on Terror PODCAST VIDEO and Rudolph Valentino and Nano-layer of ruthenium stabilizes magnetic sensors